تاریخ انتشار: یکشنبه 1401/10/25 - 01:34
کد خبر: 457774

به بهانه اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم عمار؛

عمار مسئله‌محور/ جشنواره فیلم عمار نسبت به سال‌های گذشته جدیدتر بود

عمار مسئله‌محور/ جشنواره فیلم عمار نسبت به سال‌های گذشته جدیدتر بود

تهیه کننده مستند شرکت کننده در جشنواره فیلم عمار گفت: جشنواره عمار برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای برای کار اولی ها بستربسیار خوبی است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزیست سیزدهمین دوره جشنواره فیلم عمار در حال برگزاری است، جشنواره ای که طی روزهای گذشته حواشی و متن زیادی با توجه به آثار ارائه شده حول خود ایجاد کرده است. مستندات و فیلم های کوتاه زیادی در این جشنواره به میزبانی سینما فلسطین ارسال و پخش شد که مورد استقبال مخاطبان زیادی قرار گرفت.

سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار که با برگزاری مراسم افتتاحیه در حرم شاهچراغ(ع) آغاز شده بود، اکران آثار خود را  از روز بعد آغاز کرد.

افتتاحیه این مراسم با قدردانی از برگزیدگان بخش‌های نماهنگ، فیلمنامه، پویانمایی، فیلم ما و برنامه تلویزیونی و با حضور خانواده شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد.

پس از بررسی‌ آثار رسیده به این دوره جشنواره، اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه «نماهنگ»، «فیلم ما»، «تولیدات تلویزیونی»، «پویانمایی» و «فیلمنامه» اعلام شد.

اکران آثر برگزیده این دوره که از پنجشنبه  پانزدهم دی ماه آغاز شده تا چهارشنبه  بیست و یکم دی‌ماه در سینما فلسطین تهران به‌عنوان سالن اکران مرکزی به نمایش درمی‌آید. هرچند جشنواره عمار بیش از آنکه به اکران‌های مرسوم جشنواره‌ای وابسته باشد، به واسطه اکران‌های مردمی و شبکه توزیع مردم‌محور و مسجدمحور خود در سراسر کشور شناخته می شود.

طبق اعلام دبیرخانه جشنواره سیزدهم، پس از انتشار فراخوان این دوره از جشنواره و تا پایان موعد ارسال آثار، بیش از ۳۴۰۰ اثر برای رقابت به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شده است. بر همین اساس ۲۷۸۱ اثر در قالب «فیلم» و ۶۴۱ اثر در بخش «فیلمنامه» با یکدیگر رقابت خواهند کرد که در بخش «فیلم» ۹۲۲ مستند، از این بین ۱۶۱ «پویانمایی»، ۱۲۸ اثر در قالب «تولیدات تلویزیونی»، ۶۶۰ اثر «داستانی»، ۶۴۳ اثر در بخش «فیلم ما» و ۲۷۳ اثر در قالب نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده است.

این جشنواره مردمی اما امسال در غیاب زنده‌یاد نادر طالب‌زاده که از موسسین این جشنواره و در ادوار مخنلف رئیس شورای سیاستگذاری و دبیر آن بود برگزار شد که به نوعی حال و هوای خاصی به خود گرفته بود.

خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» با حضور در محل برگزاری این جشنواره با شرکت کنندگان و حاضرین در جشنواره فیلم عمار به گفتگو پرداخت. علیرضا منتظری، تهیه کننده یکی مستندهای شرکت کننده در این جشنواره بعد از معرفی مستند خود به ویژگی های جشنواره مردمی فیلم عمار پرداخت و گفت: جشنواره عمار برای تولیدکنندگان آثار رسانه ای برای کار اولی ها بستربسیار خوبی است. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده کنید:

در این جشنواره غرفه های مختلفی نیز وجود داشت که هرکدام در حوزه های مختلف حضور داشتند. یکی از اعضای غرفه تاریخ شفاهی دفتر مطالعاتی جبهه فرهنگی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» به معرفی این غرفه پرداخت که در ادامه جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده می کنید:

در پایان نیز خبرنگار ما به سراغ یکی از بینندگان و حاضرین در جشنواره فیلم عمار رفت و از کلیت این جشنواره پرسید. حاضرین نیز مستندات این جشنواره را نسبت به سال های گذشته مسئله محورتر و جدیدتر دانستند. جزئیات بیشتر را در فیلم زیر مشاهده کنید:

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top